برای اینکه بتوانیم براحتی بردهای موبایل را تعمیر کنیم و یا اشکالاتی که برای گوشی های مختلف بوجود میآید را برطرف کنیم نیاز به دانش اولیه فنی روی این دستگاهها داریم. دانش اولیه با پیدا کردن مشخصات فنی موبایل ها بدست می آید. در اینجا میخواهیم روش های تعمیرات موبایل و دستیابی به شروع کار تعمیرات موبایل را که چطور مغازه و یا شرکتی یا میزی در این رابطه داشته باشیم ایجاد کنیم. همانطور که گفته شد وقتی اطلاعات خود را روی مشخصات فنی یک موبایل بالا ببریم و بتونیم گوشی های مختلف موبایل را مقایسه کنیم و از امکانات آنها بصورت کاربردی مطلع باشیم گام نخست در تعمیرات موبایل را برداشته ایم.

میتوان از سایت هایی که مشخصات موبایل را دارند و برای مقایسه طراحی شده اند برای بدست آوردن اطلاعات استفاده کرد. آموزش تعمیر گوشی مانند هم بصورت تخصصی ویژه شرکتهای گارانتی و هم بصورتیکه مغازه دار بتواند کار مشتری را بصورت سریع راه انداخته میتواند اجرا شود. بطور کلی اشکالاتی مانند شکستگی سوکت شارژ، تعویض ال سی دی شکسته موبایل، آموزش تعمیر بورد موبایل، تعمیر مدار شارژ موبایل، ضعف آنتن گوشی، تعویض تاچ، خرابی سوکت سیم کارت، تعویض سوکت رم، خرابی آی سی بلوتوث، تعمیر وایرلس موبایل و اشکالات مرتبط به عدم شارژ موبایل که بیشتر مرتبط به باتری و آی سی شارژ گوشی میشود در هر مغازه ای با وقت اندک قابل حل است..

شناخت قطعات روی برد موبایل در پایه و اینکه اجزای این قطعات از چه شرکتی هستند و هر کدام به تنهایی چه کاری انجام میدهند بسیار مفید و لازم برای تعمیر گوشی است. برد موبایل مانند دیگر بردهای لوازم الکتریکی از قطعات SMD تشکیل شده است. قطعات اس ام دی نوع مجتمع المانهای قدیمی DIP هستند که برای کوچکتر شدن روی برد موبایل از تکنولوژی جدید بهره گرفته اند. خازن، دیود، ترانزیستور، سلف و مسفد از جمله قطعات ریزی هستند که لازم است درباره هر یک توضیحی در ذهن داشته باشیم. عملکرد هر یک از این قطعات به تنهایی مهم است و تاثیر زیادی در یادگیری تعمیر موبایل دارد. مهمتر از این قعات آی سی هایی هستند که بیشترین کار را روی برد انجام میدهند و همانطور که میدانیم این ای سی ها از تعداد زیادی ترانزیستور و قطعات تشکیل شده اند که بسیار ریزتر از آنها با جای کمتری روی برد نصب شده اند. آموزش شناخت قطعات اس ام دی و IC ها روی برد موبایل کمک بزرگی در عیب یابی تخصصی برد میکند. چراکه این ای سی ها و SMD ها به یکدیگر ارتباط یافته و اگر بر روی دبرد نقصی باشد باید از همین طریق پیگیری و به عیب برسیم.

آموزش اینکه میز تعیمر موبایل را چطور ساده و ارزان و کارا طراحی کنیم در بخش های دیگر اعلام میشود. ولی باید بدانیم که نظم در باز کردن یک موبایل بسیار مهم در تعمیر ان است. سعی کنید هنگام باز کردن روی میزی باشد که موبایل دیگری نباشد تا سردرگمی بوجود نیاد. کشوهای بزرگتری در بازار بفروش میرسد که میتوانید موبایل باز شده را در آن نگهداری کنید و تا پراکندگی ایجاد نشود. خیلی از تعمیرکاران موبایل باز شده را و در انتظار قطعه را درون کیسه نگهداری میکنند که در اینجا توصیه نمیشود. در اینجا متوجه شدیم که تعمیر یک برد موبایل ممکن است با توجه به خرابی هایی که برای آن پیش میاید چقدر زمان بر باشد و آیا برای تعمیر موبایل چه مدت زمان به مشتری وعده دهیم. انتظار مشتری در تعمیر یک موبایل سرعت عمل تعمیرکار میباشد و چون ممکن است اطلاعاتی در این باره نداشته باشد کمی مضطرب عمل کند. در این حالت با توضیح اینکه چه کاری روی برد موبایل انجام میشود میتوانید مشتری را در جریان تعمیر آن بگذاریم. در این حالت تعمیرکار موبایل در هر لحظه نیاز به صبحت با مشتری نمیشود.